Blomster er sentrale og viktige ved de store anledningene, nå som alltid. Samtidig er det jo hverdagene og de små anledningene det er flest av, så hvorfor skal ikke blomster gjøre en forskjell der også?
For Interflora vil en slik innstilling bety uendelig mange anledninger til å spre litt ekstra glede. Vi kunne gi folk ideer som; «ha-en-god-dag-på-jobben-blomster» eller «gråværsblomster». Mer glede kan det aldri bli for mye av, tenkte vi.
Dette ble grunnlaget for et enkelt og levedyktig konsept til bruk i sosiale medier, som har vært til glede både for blomsterkjøpere og blomsterselgere. Vi har kalt konseptet «hverdagsglede».
Lønnsomme hverdagsgleder!
Vi har kjørt flere kampanjer under dette konseptet, og vi har ingen grunn til å gi oss med det. Anledningene til å lyse opp folks hverdag vil alltid være til stede.
Den andre kampanjen vi kjørte ble avviklet høsten 2020, og strakk seg over en periode på litt over seks uker. Ingen av produktene hadde rabattert pris, og likevel resulterte kampanjen i 2 273 salg. Salgsverdien? 1 950 000 kroner!
«Hverdagsglede» landet med en ROAS på 12,8, og en veldig solid ROI på 8,3. 🙌🏼
Relaterte jobber
Inspirasjonsmagasin og markedsføring
Vi lagde Interfloras nye inspirasjonsmagasin og artikkelunivers
Nye nettsider til ALT Installasjon
Da bedriften ønsket nye nettsider, lagde vi et nytt digitalt rigg som møter deres behov for fremtiden.
Totalleveranse for Elon Norge
Apriil Digital Oslo har levert innhold, markedsføring, profil og trykk
Kontakt oss
Har du et prosjekt du ønsker at vi skal se på? Fortell oss kort hva det gjelder i skjemaet under, og vi tar kontakt.