Høye salgstall gjennom inspirasjonsmagasinet
Interflora hadde et ønske om å skape et inspirasjonsunivers. Deres mål var å lage inspirerende innhold for nye målgrupper, som deretter skulle føre til salg i nettbutikken.
Vi gikk utfordringen i møte ved å lage en digital løsning bestående av redaksjonelle tekster og videoer, tett samkjørt med kampanjer og aktuelle produkter.
Innholdet ble spredt i sosiale kanaler som Facebook og Instagram. Gjennom sin satsning på inspirasjonsinnhold har Interflora tjent over 2,2 millioner totalt i assisterte og direkte konverteringer i 2018.
Verving av nyhetsbrevsabonnenter
I blomstermarkedet er de mange høytidene og anledningene som utspiller seg gjennom et år blant de viktigste. Valentine's Day, julen, påsken og 17. mai-feiringen er blant høytidene som også gir flest salg - både på nett og i butikk.
For å komme dette i møte laget vi et digitalt inspirasjonsunivers for de ulike anledningene som kommer i løpet av året. Vi integrerte også en konkurransemodul på nettsiden, som gjorde at vi kunne få Facebook-følgerne til Interflora Norge inn på siden for å delta - og dermed melde seg på nyhetsbrev ved ønske.
Per 6. april 2020 har vi kjørt to aktiviteter, bestående av én Facebook-post per aktivitet. Aktivitetene strakk seg over én uke hver. På den tiden har vi vervet over 1700 abonnenter.
Relaterte jobber
Blomsterkampanje ga avkastning på 800%
Vi lagde kampanjen "Hverdagsglede" fra Interflora
E-postmarkedsføring for Elon Norge
Å opprettholde markedsføringen ble nøkkelen til å skape imponerende vekst for Elon Norge på tross av coronapandemien
Nye nettsider til ALT Installasjon
Da bedriften ønsket nye nettsider, lagde vi et nytt digitalt rigg som møter deres behov for fremtiden.
Kontakt oss
Har du et prosjekt du ønsker at vi skal se på? Fortell oss kort hva det gjelder i skjemaet under, og vi tar kontakt.