Denne teksten er del 3 i en artikkelserie:
Det gjelder å tiltrekke seg en bestemt målgruppe, og fjerne seg fra konkurrentene. Til hjelp i denne kartleggingsprosessen, benytter vi hos Apriil Digital Oslo posisjoneringskart.
Teksten fortsetter under banneret
Les også: Apriil Digital Oslo's kommunikasjonsplattform
Summen av assosiasjoner
Posisjonering kan beskrives som summen av assosiasjoner om merket. Det kan enkelt oppsummeres slik:
Hva eller hvorfor?
Hvilket løfte skal merket gi, og hvilken nytte har produktet/tjenesten for kunden?
For hvem?
Hvem er den typiske brukeren?
Når?
Når skal merket være det typiske førstevalget?
Mot hvem?
Hvem er konkurrentene, hvilke andre merker gir kunden en nytte som overlapper vårt merke?
Relaterte artikler
Merkevarestrategi
Merkevarebygging som planleggingsprosess er en kombinasjon mellom tydelig posisjonering av merket og bruk av virkemidler.
Merkevarebygging
Alle omgir vi oss med merkevarer. Hvordan er det mulig å få til et så stort engasjement rundt produkter eller tjenester?
En analyse av nettsiden din gir verdifull innsikt
Vår analyse gir deg en rask oversikt over hvor godt nettsiden din er optimalisert for søkemotorenes algoritmer.
Kontakt oss
Har du et prosjekt du ønsker at vi skal se på? Fortell oss kort hva det gjelder i skjemaet under, og vi tar kontakt.