digitalt arbeid

I dag er det ekstra viktig å være synlig digitalt for å kapre potensielle kunder. Jobben er ikke over når du har satt opp nettsiden – for å bli synlig må du jobbe systematisk, og ikke minst vite hvilke tiltak du kan gjøre for å skille deg ut blant konkurrentene dine.

Hos oss gir vi deg suksessoppskriften med vår digitale markedsanalyse, som kartlegger hvordan du skal bli synlig på nett.

Vår digitale markedsanalyse dekker:

Søkeordsanalyse

Teknisk analyse

Status på organisk synlighet

Status på betalt synlighet

Digitale konkurrenter

Rangering i forhold til hovedkonkurrent

Kostnadsanslag for å sikre dominans

Gjennomgang av Google Analytics-konto

La oss gå litt mer i dybden.

Søkeordsanalyse

Når vi søker på Google, er det mange av oss som bruker sammenfallende ord eller begreper. Vi kan gjøre analyser for å finne de mest brukte søkeordene i henhold til din bransje og dine produkter. Det er ikke bare ordlyden vi kan avdekke, men også hvor mange som søker dette hver eneste måned.

På denne måten får du en oversikt over hvor mange som er interessert i det du leverer. Samtidig får du vite hvilke ord du skal bruke for å bli synlig på Google innenfor dine områder. Disse analysene ligger også til grunn for innholdet som skapes til din nettside.

Les også: Har du innsikt i din digitale konkurransesituasjon?  

Teknisk analyse

En teknisk analyse ser nærmere på hvilke tekniske aspekter som kan forbedres opp mot Googles algoritme. Tekniske faktorer i koden kan faktisk også hjelpe deg med den organiske synligheten.

Dette kan være alt fra hvordan strukturen på nettsiden er kodet, til hvorvidt du bruker understrek i URL eller om du har brutte lenker. Her avdekkes altså alle tekniske feil.

Status på organisk synlighet

Vi analyserer dagens organisk synlighet. Her vil du få oversikt over hvor mange søkeord Google har indeksert i henhold til synligheten din på topp 100 søkeresultater.

Trenger du hjelp til å øke organisk synlighet, kan du lese om vår prosess her.

Les også: Hva er CRO - konverteringsoptimalisering?

Status på betalt synlighet

Bruker du betalt annonsering på Googles annonseplattformer? Vi kan også gi deg en status på hvordan den betalte synligheten er. Her vil du få en oversikt over hvilke søkeord du har valgt å være synlig på, samt se et utvalg av annonser som er laget.

Digitale konkurrenter

Vi gir deg en oversikt over hvem som er dine konkurrenter, både organisk og på betalt annonsering. Dette avgjøres på bakgrunn av felles produkter og søkeord.

Les også: 4 grunner til å benytte Google Search Console

Rangering i forhold til hovedkonkurrent

I henhold til ovennevnte analyser plukker vi ut en eller flere hovedkonkurrenter, og ser nærmere på hvordan du rangerer organisk opp mot den/disse. Dette gir en indikasjon på hvor mange klikk du eventuelt taper.

Kostnadsanslag for å sikre dominans

Analysen viser hvor mye det koster å dominere utvalgte stikkord og fraser gjennom søkemotorene.

Les også: Hvor stor verdi har et besøk på nettstedet ditt?  

Gjennomgang av Google Analytics-konto

Ved å gi oss tilgang til din Google Analytics-konto, kan vi ta en gjennomgang og rapportere grundigere på dagens status. Dette vil gi ytterligere innsikt, samt avdekke uutnyttede muligheter i analyseverktøyet.

Analysen er et godt planleggingsverktøy i forhold til både innholdsproduksjon og kostnadsbudsjetter.

Ønsker du en konkurrentanalyse? Ta kontakt via skjemaet under.

Kontakt oss

Har du et prosjekt du ønsker at vi skal se på? Fortell oss kort hva det gjelder i skjemaet under, og vi tar kontakt.