Vårt kjerneområde er, og vil alltid være, merkevarebygging og kommunikasjon. Derfor har vi samlet kompetansen vi trenger for å kunne levere helhetlige kommunikasjonstjenester som skaper verdi for kundene våre i alle ledd.
Les også: Hva skal til for å lykkes med inbound marketing?
Apriil Digital Oslo består av designere, kreatører, innholdsprodusenter, digitale markedsførere, utviklere, konsulenter og prosjektledere. Det er en kombinasjon vi er avhengige av for blant annet å kunne tilby kundene våre Gamification Marketing!
For å vekke engasjement rundt valg av linje på Oslo By Steinerskole, utviklet vi et mobiltilpasset spill som "hjalp" elevene med å velge.
Hva er Gamification Marketing?
Gamification Marketing handler om å ta i bruk spillelementer som konkurranser, mål og belønning. Det er en markedsføringsmetode som bygger på de samme psykologiske faktorene som blir trigget når mennesker spiller. Konseptet går i enkle trekk ut på å skape en situasjon der målgruppen engasjerer seg i merkevaren gjennom samhandling. Målet er å skape en følelse av mestring, og gi en positiv opplevelse knyttet direkte til merkevaren.
Les også: Vil du ha en gratis analyse av nettsiden din?
Gamification trenger derfor ikke å være fullstendige spill som sådan. Det viktigste er at konseptet leverer samme verdi og skaper de samme effektene, slik at man kan bygge ut engasjerende innhold. Gamification Marketing handler nemlig om kombinasjonen av spillelementer og innhold, og hvordan disse to tingene kan gjøre hverandre gode.
Stendi Familiehjem ønsket å finne flere egnede fosterhjem, så Apriil Digital Oslo lagde en uforpliktende test. Målet var både å gjøre Stendis jobb enklere, samt bevisstgjøre interessentene på grunnleggende forutsetninger for å kunne bli et fosterhjem.
5 grunner til å ha Gamification i markedsstrategien
- Mennesker synes det er morsomt å bli utfordret. Du vil derfor kunne tiltrekke deg nye kunder å skape høyere merkevarelojalitet.
- Målgruppen opplever merkevaren din på en ny og spennende måte.
- Ved å bruke virkemidler som belønning, poeng, rankings og konkurranser, er det enklere å oppfordre brukerne til å følge merkevaren videre i sosiale kanaler, og på den måten øke synligheten digitalt.
- Terskelen for at målgruppen deler og utfordrer venner og bekjente er mye lavere når innholdet er spennende.
- Har du et CMS-system til å håndtere kundeinformasjon? En Gamification-kampanje innebærer ofte konkurranser, rankings og belønninger. For å kunne delta er det vanlig å be om kundeinformasjon for å ha mulighet til å kontakte brukerne i etterkant. Gamification Marketing er et svært effektivt virkemiddel for å bygge kundelister.
Ta kontakt hvis du ønsker å se hvilke muligheter som finnes for din bedrift!
Relaterte artikler
Få ny innsikt med trendanalyser
Vil du treffe kundene dine når de leter etter produktene eller tjenestene dine? Da kan det lønne seg å gjøre trendanalyser.
Hva skal til for å lykkes med inbound marketing?
Bli kjent med begrepet og hvordan det praktiseres.
4 tips for å sjekke om nettsiden din er utdatert
Google gjør stadig endringer på søkemotoren sin. Hva betyr det for deg og din nettside?
Kontakt oss
Har du et prosjekt du ønsker at vi skal se på? Fortell oss kort hva det gjelder i skjemaet under, og vi tar kontakt.